29 aug. 2016

Decizii si Alegeri

Casa Studentilor Bucuresti continua si in acest an derularea proiectului de educatie non-formala Centrul de Consiliere pentru Tineri, realizat in 2016 cu sprijinul Ministerului Tineretului si Sportului.

Un alt workshop din acest proiect a analizat tema alegeri vs decizii.

Nefunctionalitatea experimentata de oameni in viata lor provine din slaba lor capacitate de a se racorda la realitate si de a discerne adevarul.

Cu cat aceasta capacitate este crescuta, cu atat nivelul de incredere si putere este mai ridicat.

Odata cu competenta de a discerne adevarul se dezvolta si competenta de a lua decizii eficace si de a face alegeri, precum si de a actiona independent.

Cand ai accesat acest nivel de claritate si putere, atingerea performantei va fi mult mai usoara.

In acest workshop participantii au aflat cum sa discearna adevarul din informatiile si intamplarile cu care vin in contact, cum sa ia decizii potrivite pe baze reale si solide.

De asemenea, tinerii au descoperit cum sa-si creasca autonomia, cum sa-si aleaga performanta dorita si sa gaseasca un mod de a o atinge

Tinerii au invatat diferentele dintre realitate si iluzie, decizie si alegere, a sti fata de a crede.


Din impresiile participantilor

Alexandra G.
Workshopul de astazi mi s-a parut foarte util. Ma bucur ca exista astfel de initiative si ca va indreptati atentia catre educatia non-formala. Am invatat cat de importante sunt alegerile si deciziile si cate lucruri cu impact pozitiv pot urma dupa ce ne concentram pe ce trebuie. Mi-ar placea sa mai particip la astfel de workshopuri.

Cornel S.
A fost un adevarat ajutor in viata oricarui tanar pentru a incepe sa gandeasca mai limpede si sa-si puna intrebari legate de viata. Sa se organizeze cat mai des astfel de intalniri.

Denisa Ilie
Un workshop deosebit de captivant. Am absorbit toata informatia ca un burete si simt ca mi s-au deschis cai noi spre a deveni omul care imi doresc sa fiu. Ideile pe care le voi pastra mereu sunt : totul depinde de mine / alegerile pot sa-ti schimbe radical viata.
Nu regret ca mi-am amanat plecarea la munte pentru a putea participa.

Andreea B.
Foarte bine organizat. Am invatat despre diferenta dintre alegere si decizie, liberul arbitru, diferenta dintre realitate si ce este in capul meu.  

Madalina P.
Workshopul a fost interactiv, cu momente interesante si discutii faine. Am invatat cum sa iau decizii fara sa fiu influentata si cum sa gasesc strategii pentru a rationaliza deciziile. Pentru viitor imi va folosi discutia despre cum sa iau deciziile cat mai rapid.

Filip S.
Am invatat cum sa gandesti o decizie "la rece", cum sa iei initiativa, cum sa-ti alegi drumul. Ar trebui mai multe workshopuri de genul acesta, pentru a motiva studentii si tinerii la inceputul carierei/vietii.

Roxana S.
Am fost multumita de workshop. Nu am venit neaparat pentru a cauta niste raspunsuri, dar cu siguranta fara sa vreau le-am gasit.

Ana-Maria B.
Am aflat astazi cat de important este sa constientizam ceea ce se intampla cu noi. Mi-a placut foarte mult workshopul de astazi si consider ca ma va ajuta in viitor.

Daliana B.
Inspirational, mi-a confirmat ceea ce intuiam.

Mihaela G.
Am invatat ca orice decizie are o consecinta. Imi doresc sa mai particip la aceste intalniri pentru ca ma ajuta foarte mult.